Värt att känna till för dig som är eller vill bli anbudsgivare till offentliga beställare

Byggföretagen i södra Norrland bjuder in till digitala informationsmöten om offentlig upphandling. Informationen hålls vid fyra tillfällen så att grupperna inte blir för stora. Möjlighet till diskussion och erfarenhetsutbyte kommer att finnas under mötet.

Publicerad:

Under två timmar kommer vi att gå igenom upphandlingsprocessen steg för steg och lägga fokus på dina rättigheter som anbudsgivare. Ur innehållet kan nämnas;

  • Vad innebär upphandlingsprinciperna?
  • Hur och var annonseras upphandlingar?
  • Vad ska jag göra om det finns felaktigheter eller brister i underlaget?
  • Vad är det för skillnad på kvalificerings-, bör- och skall-krav?
  • Hur tillämpar man ”andras kapacitet” för att kunna delta i lite större upphandlingar?
  • Utvärderingsgrunderna
  • Att tänka på vid anbudslämning

Träffen riktar sig till våra små- och medelstora medlemmar men alla är förstås välkomna. Kostnadsfritt deltagande.

Tillfälle nr 1, onsdag den 10 mars kl 10-12. Anmäl dig här.
Tillfälle nr 2, fredag den 19 mars kl 9-11. Anmäl dig här.
Tillfälle nr 3, tisdag den 13 april kl 13-15. Anmäl dig här
Tillfälle nr 4, tisdag den 27 april kl 13-15. Anmäl dig här

Informationen hålls av Marianne Hammarström, Byggföretagen i Falun, med drygt 25 år erfarenhet av offentlig upphandling. Marianne arbetar bl.a. med att förbättra förutsättningarna kring upphandling i regionen och bevakar medlemmarnas intressen i olika forum.

Marianne Hammarström, Företagsrådgivare i Falun