Leverantörsfakturor
För en mer effektiv och miljövänlig hantering av leverantörsfakturor vill bolagen inom Byggföretagen i första hand ta emot e-fakturor. Vi samarbetar med InExchange och där finns det flera olika alternativ för leverantörerna att skicka e-fakturor. Kan ni redan idag skicka en Svefaktura så använder ni er befintliga lösning. Vår samarbetspartner InExchange erbjuder olika möjligheter för att ni ska kunna skicka e-faktura:
Leverantörsfakturor
1. E-fakturering via InExchange Fakturaskrivare
InExchange fakturaskrivare är den rekommenderade standardlösningen för
dig med ett affärssystem.
InExchange Fakturaskrivare är ett skrivarprogram som hjälper er att konvertera de fakturor ni skapar i ert vanliga bokföringssystem till e-fakturor.
Manual hur InExchange Fakturaskrivare fungerar: https://support.inexchange.com/hc/sv/articles/115002520509
Vill du veta mer eller behöver hjälp med att komma igång?
Kontakta InExchange på telefonnummer 0500-44 63 60
2. Manuell registrering av leverantörsfakturor
Via InExchange Web
Om ni inte har ett affärssystem som möjliggör elektronisk fakturering och/eller endast skickar ett fåtal fakturor om året kan ni enkelt registrera era fakturor kostnadsfritt på vår webbportal: https://www.inexchange.se/inexchange-web/.
Kom igång med InExchange Web – Skapa faktura
Länk: https://support.inexchange.com/hc/sv/articles/207908245
Vill du veta mer eller behöver hjälp med att komma igång?
Kontakta InExchange på telefonnummer 0500-44 63 60
3. E-faktura via vår IT-partner InExchange
Skickar ni en större mängd fakturor till Byggföretagens bolag och har ett affärssystem som kan få ut en XML-fil? Då är en direktanslutning genom vår samarbetspartner InExchange det bästa alternativet.
Kontakta InExchange på telefonnummer 0500-44 63 60 för att få mer information.
Kontaktuppgifter InExchange Factorum AB:
info@inexchange.se
0500-446360
www.inexchange.se
Referens
Fakturor som skickas till oss ska alltid innehålla ett referensnamn, för- och efternamn. Är referenser felaktig kommer fakturan att stoppas.
Beställaren ska uppge vilken referens ni ska ange.
Organisationsuppgifter
Byggföretagen i Sverige Service AB
Orgnr: 556061-2524
Momsregnr: SE556061252401
GLN nr: 7365560612524
4. Pappersfakturor
Byggföretagen i Sverige Service AB kan också ta emot pappersfakturor, helst som pdf, när det absolut inte går att skicka elektroniskt.
Adressen som måste anges på fakturan:
Byggföretagen i Sverige Service AB
INX1051-001
831 90 Östersund
Referensnamn måste alltid vara med på fakturan.
Mejla pdf-fakturor till INX1051-001@pdf.scancloud.se
Vi föredrar att skicka våra fakturor elektroniskt och vi är därför en del av InExchange Network.
Kan ni redan idag ta emot svefakturor så använder ni er befintliga lösning. Kontakta vår ekonomiavdelning på 08-698 58 04 alt kundservice på In Exchange på 0500-44 63 60 för att sätta upp kopplingen.
InExchange erbjuder olika möjligheter för att ni ska kunna ta emot PDF eller E-faktura:
Kundfakturor
1. PDF-mottagare via InExchange Network
Har ni inte så stor volym av leverantörsfakturor så rekommenderar vi att ni blir PDF mottagare i InExchange Network. Ni kommer då finnas synliga som mottagare av PDF fakturor för oss och era andra leverantörer som använder nätverket. Det är kostnadsfritt och era fakturor kommer in till den mejladress ni anger.
Steg 1 – Anslut till InExchange via http://inexchange.se/skapa-konto
Steg 2 – Gå in på fakturor -> mottagna fakturor och aktivera genom att välja mejladress för inkommande fakturor
2. Sveafaktura-mottagare via InExchange Network
Har ni stora volymer av leverantörsfakturor så rekommenderar vi att ni blir svefaktura-mottagare via InExchange network. Kontakta InExchange som ser till att skräddarsy tjänsten efter era behov och förutsättningar. Oavsett vila system ni använder. Ring InExchange på 0500-44 63 60