Så förbättras medlemsservicen | Byggföretagen

Så förbättras medlemsservicen

Den tredje februari, samma dag som Sveriges Byggindustrier byter namn till Byggföretagen, passar vi också på att förbättra servicen till våra medlemsföretag. Här är de fyra största nyheter.

Publicerad:

  1. Webbplatsen. Byggföretagens webb kommer att lyfta fram material som medlemmarna behöver i vardagen. Det ska vara överraskande enkelt att få svar på dina frågor. Här hittar du enkelt lokalt anpassade nyhetsuppdateringar och evenemang i din närhet. Ny inloggning sker med bank-id. Och när du loggat in en gång når du alla våra webbplatser.
  2. Företagarservice. Under sektionen Företagarservice på vår nya webb har vi samlat de mest efterfrågade mallarna, blanketterna och hjälpmedlen. Här hjälper vi dig med svar på praktiska frågor kopplade till arbetsmiljö, standardavtal och andra områden. Det ska vara lätt att göra rätt för våra medlemsföretag.
  3. Arbetsgivarguiden. Här får du som företagare koll på kollektivavtal, lagar och praxis som gäller på den svenska arbetsmarknaden. Steg för steg-guider gör formalia mer överblickbar. Våra mallar bistår dig med att rätt uppgifter när du anställer, avslutar anställningar och allt däremellan.
  4. Rådgivningen. Nu samlar vi rådgivning för arbetsrätt, arbetsmiljö och entreprenadjuridik ger bättre överblick. Samma nummer gäller till alla våra experter – 010 – 451 64 80. Här svarar vi på allt som rör ditt kollektivavtal, säkerheten på dina arbetsplatser och dina frågor kopplade till entreprenadjuridik.