Ny kampanj - ”Stå upp för småföretagen” | Byggföretagen

Ny kampanj – ”Stå upp för småföretagen”

Idag lanseras den nya annonskampanjen ”Stå upp för småföretagen”. Bakgrunden är fackliga krav, och i förlängningen politiskt hot om lagstiftning, som medvetet försämrar möjligheterna för små och medelstora företag att utföra entreprenader på byggarbetsplatser.

Publicerad:

Tillsammans med Installatörsföretagen, Maskinentreprenörerna, Måleriföretagen, Plåt- & Ventföretagen samt Glasbranschföreningen publiceras i den första delen av kampanjen annonser i flera stora dagstidningar med budskapet ”Stå upp för småföretagen”.

”Hela vår sektor oroas över fackliga röster som kräver begränsade leverantörskedjor vid offentlig upphandling. Någon annan ska inte bestämma över våra medlemmars affärer, varken fackföreningar eller politiker i Bryssel. Vårt fokus är att bekämpa fusk i alla delar av leverantörskedjan. Vi står upp för sund konkurrens med schyssta villkor. Vi står upp för våra små och medelstora företag som utför entreprenader åt de stora bolagen.”

Samtidigt som annonsen publiceras börjar en digital kampanj på samma tema rulla i Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Byggindustrin, Byggvärlden och Byggnadsarbetaren. Till den digitala kampanjen kopplas webbsidan ”Vi står upp för småföretagen!” där budskapet förtydligas.

”Vi har inga åsikter om enskilda huvudentreprenörer som väljer att arbeta med ett färre antal specialister. Men någon annan ska inte bestämma över våra medlemmars affärer, varken fackordföranden i Stockholm eller politikern i Bryssel.”