Byggföretagens nya kampanj i samband med allsvenskans premiär | Byggföretagen

Bygg­företagens nya kampanj i samband med allsvenskans premiär

I helgen startar allsvenskan. I samband med premiären lanserar Byggföretagen en ny varumärkeskampanj med namnet ”Vi är din andra klubb”.

Publicerad:

Med 16 helsidesannonser i fotbollsinspirerat manér vill bransch- och arbetsgivarorganisationen fånga byggföretagares intresse och förmedla styrkan i att vara medlem i Byggföretagen.

– Vi vet att det är många byggföretagare som ser fram emot att se sitt fotbollslag i helgens allsvenska premiär. Med vår kampanj vill vi omfamna det fotbollsintresset och förmedla varför de också bör vara medlemmar i Byggföretagen. Som medlem hos oss får man någon att snacka med inför viktiga beslut, någon som stöttar när det går tungt och någon som gläds med en när resultaten kommer, säger Håkan Lind, kommunikationschef på Byggföretagen.

Annonsen publiceras i sammanlagt 11 tidningar mellan den 29-31 mars.

– Vi vet att man först och främst identifierar sig med sitt lag – den gemenskapen tar förstaplatsen. Men vi hoppas kunna knipa silvermedaljen, säger Håkan Lind.

Annonskampanjen kompletteras med aktiviteter i egna sociala kanaler. Allt material är framtaget inhouse.